Skip to main content

Advertorial

Vernieuwd Volkswagenpand

donderdag 08 februari 2007

A-Point zet klant op eerste plaats

Van personeelstrainingen, extra parkeerplekken tot de oplevering van een compleet vernieuwd Volkswagenpand: autobedrijf A-Point dat vijf merken vertegenwoordigt uit de zogeheten Volkswagenfamilie, doet er alles aan om het de automobilist naar de zin te maken.

De aanschaf van een nieuwe auto neemt doorgaans de nodige tijd in beslag. Voordat een automobilist de ultieme auto heeft gevonden moet hij eerst op pad. Een bezoek aan diverse autodealers is meestal nodig om een beeld te krijgen van het meest recente aanbod. Ook kan hij verschillende merken met elkaar vergelijken. Als hij tenslotte kiest voor een model dat het beste aansluit op zijn wensen, blijkt het prijskaartje vaak te hoog. De zoektocht begint dan weer opnieuw.

Bij A-Point is de slaagkans groter. De klant kan bij dit autobedrijf op een adres vijf grote merken uit de zogenaamde Volkswagenfamilie bezichtigen. Dit zijn Volkswagen, Skoda, Porsche, Seat en Volkswagen Bedrijfswagens. Elk merk is ondergebracht in een aparte vestiging in Amsterdam Zuidoost. Daarnaast heeft A-Point vestigingen in Weesp, Amstelveen en Badhoevedorp. A-Point heeft 200 werknemers in dienst en beschikt over een schadeherstelbedrijf.

“Het ruime aanbod van A-Point biedt diverse voordelen,” zegt marketing manager Sjoerd Schipaanboord. “Bij de verkoop van auto’s is het belangrijk om verschillende soorten klanten van dienst te kunnen zijn. De een geeft de voorkeur aan een sportieve Porsche of een degelijke Volkswagen. De ander is blij met een jeugdige Seat. Wie verschillende merken tegelijk wil bekijken of wil uitwijken naar een ander merk is welkom. Van elke merk staan verschillende uitvoeringen gepresenteerd.”

Opknapbeurt

De showrooms van A-Point voldoen aan de modernste eisen. Het Volkswagenpand aan de Kollenbergweg 11 is eind vorig jaar geheel vernieuwd opgeleverd. De vestiging waar ooit alle merken van A-Point ondergebracht waren, moest als enige nog verbouwd  worden. De vier overige vestigingen in Amsterdam Zuidoost kregen reeds eerder een opknapbeurt. Tijdens de verbouwing bleef de showroom open. De werkzaamheden vonden gefaseerd plaats om het publiek te ontzien.

Een rondleiding maakt duidelijk waaruit de veranderingen bestaan. Bij binnenkomst van het Volkswagenpand bevindt de klant zich in de ruime showroom waar alle auto’s netjes staan uitgestald. Door de nieuwe glazen pui valt het daglicht overal binnen. Op de werkvloer zijn diverse plekken aangebracht waar klant en verkoper een gesprek kunnen voeren. De aflevering van nieuwe en gebruikte Volkswagens vindt plaats in een aparte ruimte. De klant wordt op deze plek uitgebreid geinformeerd over zijn aanschaf.

Over de ontvangst is eveneens nagedacht. De bezoeker komt binnen door een nieuwe hoofdingang. Hij kan zich vervolgens melden bij een geheel nieuwe receptie. Door de  ontvangstruimte te scheiden van de werkplaats is een prettige en rustige ontvangst altijd mogelijk. In de wachtruimte zijn diverse gratis internetfaciliteiten en werkplekken aanwezig. Klanten kunnen van deze voorzieningen gebruik maken als ze moeten wachten op een onderhoudsbeurt.    

Schipaanboord: “Door de verbouwing is meer ruimte vrijgekomen om auto’s neer te zetten. Ook zijn ze beter te demonstreren. In de showroom staat het volledige aanbod uit de Volkswagenvloot in diverse kleuren. Klanten kunnen hierdoor veel meer varianten zien en krijgen meer keuze. Daarnaast biedt de vernieuwde showroom de kans om een groot aantal gebruikte Volkswagens aan te bieden uit de voorkeursselectie. Deze auto’s zijn streng geselecteerd op een aantal eisen. De bestuurder koopt hierdoor altijd een goede gebruikte auto.”

Goede voornemen

Het nieuwe jaar belooft veel bij A-Point. Het goede voornemen betreft het verbeteren van de klantenservice, vertelt de marketing manager. Uit een bedrijfsonderzoek bleek vorig jaar dat de klanttevredenheid nog wel wat omhoog kon. Het autobedrijf heeft daarom verschillende acties op touw gezet. Op de werkvloer is meer personeel ingezet. De medewerkers hebben speciale trainingen gevolgd. Daarnaast is extra parkeerruimte beschikbaar gekomen. A-Point is tevens ISO-gecertificeerd.

Naast verkoop, onderhoud en verhuur zet A-Point zich speciaal in voor de zakelijke klant. Vanuit de afdelingen BusinessPoint en Leasepoint staan de medewerkers bedrijven continu te woord. Zij kunnen helpen om een efficient beheer van het wagenpark uit te voeren. Schipaanboord: “Het ruime aanbod stelt ons in staat om klanten een compleet pakket aan te bieden. Of het gaat om een Skoda Fabia, een Seat Leon of een Volkswagen Bedrijfwagen. De korte lijnen zorgen voor een flexibele en persoonlijke oplossing.”

[kader] Maak kennis met nieuwe Golf

De Golf V is te bewonderen in het vernieuwde Volkswagenpand van A-Point. Het nieuwe model heeft kenmerken van zijn voorganger, maar is toch een compleet andere auto. De vijfde generatie Golf vormt zowel optisch als technisch de grootste evolutiesprong van alle generaties. De auto is groter van omvang, is koersvaster en heeft meer rijcomfort. De als 2- en 4-deursuitvoering leverbare Golf is verkrijgbaar in drie uitrustingsvarianten: Trendline, Comfortline en Sportline. Tevens zijn vier motorenversies beschikbaar waarvan twee benzine- en twee dieselmotoren.

A-Point
Kollenbergweg 11
1101 AR
Amsterdam Zuidoost
020-4301600
www.a-point.nl

door Jessica de Jong